Bon dia! Aquesta setmana ha sigut molt curta però intensa, el 9
d’octubre va ser la festa de la Comunitat Valenciana, i el 12
d’octubre la festa Nacional d’Espanya, aleshores vàrem decidir
fer pont ! 😜
Cal
parlar del que hem estat fent aquesta setmana a la classe de
Didàctica General, que va ser molt entretinguda.
Carles ens va dir que farien el que s’anomena Teoria «Phillip 66» , que consistia en parlar durant 6 minuts en grups de 6 persones. El tema a tractar va ser «Quins continguts haurien de tindre els xiquets i xiquetes en l’etapa obligatòria de l’escola?».
Aleshores
vam arribar a la conclusió de que els xiquets i xiquetes deurien
saber llegir i escriure correctament, saber expressar-se tant
oralment com per escrit, aprendre uns valors (com el respecte, la
solidaritat, l’empatia...) i la cultura de la societat.
A
més haurien de saber unes matemàtiques bàsiques (sumar, restar,
multiplicar i dividir).
És
important promoure la participació entre els companys i companyes
mitjançant jocs, pel fi de desenvolupar la pròpia llengua o una
altra com és l'anglès; i també, per potenciar l’autonomia i
creativitat del xiquet o xiqueta.
Per
això, es deuen fer classes més dinàmiques i pràctiques, fer
excursions. I molt important és conèixer els interessos dels
alumnes per enfocar l’ensenyament d’una manera o altra.
Per
últim finalitzarem la classe comentant el text «Saber para
vivir» de Nieves Blanco.
Segons
l’autora l’educació i la cultura mai poden anar per camins
separats. L’escola té la tasca de transmetre la cultura de la
societat, perquè l’educació és un dret humà bàsic que ha de
garantir l’accés de tots els ciutadans a la cultura.
Blanco
fa una distinció entre coneixement i saber. Diu que el primer ha de
ser objectiu i universal, mentre que el segon correspon a
l’experiència, és a dir, saber aplicar els coneixements a la
pràctica. Per tant, el coneixement es por transmetre però el saber
no, ja que les experiències són úniques.
Una
frase que ens ha cridat l’atenció i defineix perfectament com ha
de ser l’educació del progrés és la següent:
"Educar es preparar para la libertad”
Una
educació basada en la llibertat, en la participació i cooperació,
millorarà notablement l’èxit dels alumnes i les alumnes, i les
permetrà desenvolupar-se millor en la seua societat.
Un
aspecte molt necessari i que encara no s’ha aconseguit és la
introducció d’una representació de l’educació des «dels ulls
de la dona».
"Una
historia humana es aquella que no excluye, que no invisibiliza, que
presta atención a las creaciones y a los personajes que han hecho
mejorar nuestro mundo, que han permitido que nuestro mundo sea más
habitable, más civilizado, más humano. Por eso les ofrecen situarse
ante la historia y el mundo con ojos de mujer.”
A
més, altre fragment ens ha cridat l’atenció i volem destacar-lo:
"Ese
desinterés de las y los jóvenes tiene que ver con la posición
simbólica que adoptan respecto a la autoridad y al nexo
poder/autoridad. Ha caído la autoridad de las grandes tradiciones y
los jóvenes muestran una actitud bárbara.”
Aquesta
frase
mostra la desobediència que es produïx
hui en dia a
les aules, perquè en totes les classes existix un/a alumne/a,
que no obeïx el professor, que quan li abellix fer alguna
cosa la
fa sense por del que puguen dir-li, perquè el llaç que unia als
mestres
amb els alumnes s'ha trencat
i ja no hi ha cap respecte per ells.
Per
a concloure, citem:
"Saber
y saber enseñar son inseparables de tal modo que si no somos capaces
de hacer accesible ese conocimiento, ese saber, a las alumnas y a
los alumnos, nuestra tarea no sólo fracasa sino que
deja de tener sentido.”
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada