Hola
a tots i a totes! Com esteu després d’aquest mini pont? Nosaltres
continuem ací, amb tot el que vàrem treballar a classe la setmana
passada, a més de parlar dels sistemes educatius que s’han
implantat a Espanya al llarg dels anys, del model finés i del coreà,
també llegirem i xarrarem d’un llibre molt interessant anomenat
«Pedagogía del oprimido» de Paulo Freire, més
concretament, del capítol 2.
En
aquest capítol, l’autor fa referència a una característica
actual de l’educació que és la narració i memorització
excessiva a les aules. Compara als alumnes amb uns recipients en les
quals es depositen els coneixements. El mestre o la mestra és qui
deposita eixos coneixements en l’alumne o alumna.
També
defineix l’educació que es dóna a la nostra societat com una
educació bancària, és a dir, una persona, el mestre o la
mestra, parla, mentre que la resta, els i les alumnes, escolten.
Aquesta concepció de l’educació pretén transformar la ment dels
individus perquè s’adapten millor a la societat.
A
més parla d’una educació problematitzadora,
els alumnes no entenen la realitat i la problematitzen.
Cal
dir que Freire es el primer pedagog crític, i defèn la idea de
l’educació com a canvi del món.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada