Bona vesprada!
L'organització de l'espai dintre d'una aula és un aspecte molt crític i determinant i, encara hui en dia, hi ha molts mestres que no ho tenen en compte, o al menys no com és degut.
El nostre professor de Didàctica General, Carles Monclús, ens ha proposat una activitat: consisteix a determinar, en grups, quina és la millor forma d'organització de l'espai dintre de la nostra pròpia classe a la Universitat de València.
Nosaltres hem pensat que la classe ideal pel que fa a l’organització de l’espai,
segons els nostre grup, és en forma de U, encara que l’espai de l'aula és molt limitat per
a tanta gent que som a classe.
Finalment, ens hem col·locat en grups d’unes 12
persones, distribuïts de forma vertical, quedant un total de 4 grups, els
membres dels quals tots tenen visió a la pissarra i al professor.
Carles ens ha proposat fer un plànol en el que havíem
d’organitzar una classe de tercer curs de primària d'uns 25 alumnes i ha quedat així:
FINESTRÓ
|
|||||||||||||||
|
P
I
S
S
A
R
R
A
|
||||||||||||||
P
R
O
J
E
C
T
O
R
|
|||||||||||||||
Han sigut unes activitats molt interessants en les quals ens hem adonat de la importància d’una bona organització a les aules per tal que els xiquets i les xiquetes puguen sentir-se còmodes i traure més rendiment.
Ens sembla que és una cosa que molts mestres s’haurien de replantejar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada