Bona vesprada ! 😊
A classe aquesta setmana hem analitzat, a més, un llibre de
text de Llengua Valenciana de segon de primària i... quina falta de
modernitat!
Com a aspectes positius, ens ha cridat l’atenció que al
llibre hi apareixia una persona discapacitada, cega per a ser exactes, la qual
cosa està molt bé perquè segurament als xiquets també els cride l’atenció en
veure-ho i poden adonar-se’n de l’existència d’allò tan meravellós anomenat
“diversitat”. Hi hem vist, també, un home posat de davantal i una dona que
arreglava unes peretes. Això està molt bé, ja que mostra la capacitat d’ambdós
sexes per a dur a terme qualsevol feina relacionada, antigament, amb el sexe
oposat.
Com aspectes negatius hi destaquem la repetitivitat de
totes les unitats didàctiques, basades en un text al començament del tema, unes
breus explicacions pel que fa a l’ortografia i a la gramàtica i, per últim, les
activitats de repàs. És una metodologia molt repetitiva i, per tant, avorrida
per als xiquets i xiquetes, donat que encara són molt xicotets i xicotetes i necessiten del canvi per
a no esgotar el seu interés ràpidament (com pensem que passa amb aquest llibre
de text).
Si nosaltres haguerem de donar les classes utilitzant aquest llibre
com a material del qual ens poguerem recolzar... suposem que els donariem fitxes per a que canviaren i també jugaríem a un muntó de jocs a través dels
quals pogueren aprendre moltíssim més que amb aquest simple, clàssic i avorrit llibre de
text.
En síntesi, els llibres de text estan bé com a mètode de recolzament,
però no com a única ferramenta de treball, doncs hi ha moltes altres opcions
d’ensenyar i aprendre més dinàmiques i amb les quals, de segur, els nens i les
nenes aprendran més i amb més interés i facilitat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada