dijous, 30 de novembre del 2017

L'avaluació

Bona vesprada xics i xiques! 😊 Com porteu el fred? ⛄
Aquesta setmana hem parlat sobre què significa per a nosaltres, els i les alumnes, l'avaluació.

La classe és un espai de vida, però alguna vegada tots i totes hem patit quan hem escoltat la paraula "avaluació" perquè l'hem associada a "exàmens". I els exàmens denoten patiment, ràbia, estrés, competència...

Bé, tota la vida a l'escola s'ha valorat els i les alumnes amb números, sense tenir en compte moltes vegades, l'esforç continu, el rendiment, i l'evolució del xiquet o xiqueta.
Nosaltres pensem que està bé fer exàmens, ja que és un instrument d'avaluació dels coneixements que s'han donat a la classe, però no necessàriament ha de ser l'únic instrument d'avaluació (i menys en l'educació primària). S'ha de valorar l'esforç, la participació, la constància... entre altres coses.

A més, hem parlat sobre la diferència entre avaluació i qualificació.

L'avaluació és valorar a l'alumnat, el procés i la tasca docent. Aquesta ha de ser subjectiva i raonada, mai pot ser objectiva. També, cal dir que l'arbitrarietat en l'avaluació radica en què l'alumnat té el dret de saber amb quins criteris va a ser qualificat.

La qualificació, en canvi, és reduir l'avaluació en categories, ja siga en una nota o amb un "Aprovat"/"No Aprovat".

Per això, és important que, en un futur quan siguem mestres, pensem activitats que serveixen per avaluar els i les nostres alumnes.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Treballant per projectes

Bona vesprada amics i amigues del blog! Aquest quadrimestre a la classe de Didàctica General hem estat treballant en la planificació d'...